Створення електронного інформаційного середовища школи засобами Google Apps.

 

У статті висвітлено питання актуальності створення електронного інформаційного середовища загальноосвітнього навчального закладу і можливості його створення засобами Google Apps.

 

Перед сучасною освітою постає завдання формування конкурентоспроможної та успішної особистості в електронному інформаційному середовищі [1]. Впровадження комп’ютерних технологій на сьогодні стало невід’ємною частиною навчального процесу.

Сучасний рівень інформатизації навчання і управління навчальним закладом на даному етапі може забезпечити лише створення єдиного інформаційного середовища навчального закладу.

Поняття «інформаційно-освітнє середовище» не має однозначного визначення. На думку вчених, інформаційно-освітнє середовище – це: системно організована сукупність інформаційного, технічного, навчально-методичного забезпечення, що нерозривно пов’язано з людиною як суб’єктом освітнього процесу (О. Ільченко); організаційно-методичні засоби, сукупність технічних і програмних засобів зберігання, обробки, передачі інформації, що забезпечують оперативний доступ до інформації і здійснюють освітні наукові комунікації (О. Соколова); система, в якій на інформаційному рівні задіяні та пов’язані між собою всі учасники освітнього процесу: адміністрація закладу – педагоги – учні – батьки (О. Кравчина) та ін.(3)

Мені особисто найбільш близьким є останнє визначення.

Також більшість учених погоджуються з тим, що, процес формування інформаційного освітнього середовища – тривалий та ємний. І все ж його необхідно розпочинати.

Найбільш оптимальною моделлю є його реалізація через  Інтернет, а саме створення відкритого доступу для всіх учасників навчального процесу та можливість зовнішнього доступу до навчального закладу, що дозволяє спілкуватися, розміщувати інформацію, яка розрахована на широке коло користувачів та службову інформацію для вузького кола учасників навчально-виховного процесу, з доступом через пароль.(4)

         В цьому навчальному році в нашій школі почалось формування електронного інформаційного і навчального середовища школи через запровадження сервісу Google Apps for Education до речі як і в більшості навчальних закладів нашого міста.

Google Apps for Education  - це набір хмарних додатків, які надаються компанією Google безкоштовно для освітніх установ у рамках обраного освітньою установою домену.

Даний сервіс надає:

  • сукупність засобів інформаційного обміну, документообігу, програмного та організаційно-методичного забезпечення управління навчальним закладом та навчальним процесом;
  • систему керування службами та користувацькими акаунтами, що дозволяє розгорнути та підтримувати інформаційно-освітнє середовище навчального закладу;
  • систему інструментів, які ми можемо адаптувати під свої професійні потреби.

Переваги Google Apps for Education:

Незалежність від конкретної операційної системи чи комп’ютера.

Доступ до матеріалів можна отримати з дому, а не лише зі школи.

Високий коефіцієнт готовності сервісів Google

Один аккаунт - багато сервісів

Авторизований доступ учасників

Конфіденційність

Безпека, відсутність сторонньої реклами

Можливість організації всіх видів освітньої діяльності

Освітній контент збирається і структурується в одному місці

Можливість інтеграції стороннього ПЗ

Аналітика за напрямами діяльності НЗ

 

Кроки впровадження Google Apps for Education які ми вже подолали:

  • Реєстрація школи в Google Apps;
  • Підтвердження права власності на домен 33school.org.ua, налаштування електронної пошти;
  • Отримання права на безкоштовне використання додатків Google Apps;
  • Формування профілю організації;
  • Сформована структура домену;
    • Організовані структурні підрозділи (суборганізації):
      •  1-11 класи;
      • адміністрація;
      • вчителі:
      • батьківський комітет;
  • Зареєстровані  користувачі (вчителі, учні, батьки);
  • Організовані групи:
    • по класам;
    • методичним об'єднанням;
    • адміністрації;
    • ДНЗ;
    • учительска;
  • Організовані навчальні курси для 1-11 класів у додатку ClassRoom ;
  • Проводяться групові та індивідуальні консультації з педагогами, щодо використання гугл-документів та користування додатком ClassRoom;
  • впроваджується використання гул-таблиць для моніторингової діяльності.

На протязі всього часу було декілька ускладнень. Перше стосувалось подачі заявки на безкоштовне використання. І мені особисто дуже допомогла детальна інструкція Юрія Гарасюка.

Наступні труднощі стосувались рівня і психологічної і практичної готовності педагогів до роботи в електронному середовищі школи. Цей рівень виявився дуже різним, Дуже допомогло в мотивації педагогів відповідальне і зацікавлене ставлення адміністрації до даного проекту. особистий приклад директора школи. Провела одне спільне заняття, яке виявилось неефективним. Тому почала консультувати колег індивідуально і очному і в телефонному режимі. Для реєстрації учнів були залучені класні керівники, кожному з яких надано право адміністрування користувачів у своєму класі. І приблизно за тиждень всі учні школи були зареєстровані.

Навчальні курси створила по класам, щоб учням було простіше в них заходити, хоча не впевнена, що це остаточний варіант. Багатьом дітям дуже сподобалось виконувати завдання в Classroom, можливість задавати питання і коментувати.

Зрозуміло, що це лише перші кроки використання сервісів Google Apps, але вже видно, що дана система дуже зручна. Тепер і багато моїх колег відчули переваги електронного документообігу в цій системі. Впевнена, що ми продовжимо розвивати наш електронний простір і будемо застосовувати дидактичні можливості веб-додатків які надає Google Apps.

 

Ірина Тиненик, вчитель математики та інформатики НВО№33 м. Кіровограда

 

Джерела:

 

  1. Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.
  2. Е.А. Смирнов Сервисы Google в образовании
  3. К . пед. н. Сакалюк О. О. ДЗ Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, м. Одеса, Україна формування і розвиток інформаційно-освітнього середовища сучасного навчального закладу http://www.confcontact.com/2014-alyans-nauk/pe4_sakalyuk.htm
  4. 4 УДК 371:004.9 Кравчина Оксана Євгенівна, молодший науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу педагогічних інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Академії педагогічних наук України ПРОЕКТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/e-journals/ITZN/em11/content/09koeeis.htm

 

3 комментариев

Комментарий от: Котляренко Наталія [Посетитель]
Котляренко НаталіяПовністю згодна з автором статті, що використання сервісів Google Apps дає змогу створити новий освітній простір. Для адміністрації - це засіб систематизації документів (текстових, таблиць, презентацій), створення єдиного документу декількома особами одночасно, для вчителя - це можливість зручного способу передачі як методичної, так і навчальної інформації, для учня - це спосіб розширення їх освітнього простору. Для мене особисто, як заступника директора, у пригоді став календар, що дав змогу систематизувати виконання завдань (накази, інформація, довідки).
6.06.2016 @ 18:51
Комментарий от: Ланецька Валентина [Посетитель]
Ланецька ВалентинаІ справді, дана система дуже зручна та зрозуміла всім учасникам навчального процесу. Надає змогу постійного взаємозв`язку між адміністрацією, вчителем, учнями та батьками. Вдячна Ірині Борисівні за впровадження Google Apps та постійну допомогу в оволодінні сервісами цієї системи.
6.06.2016 @ 19:19
Комментарий от: Олена [Посетитель]
ОленаВикористання сервісів Google Apps дає змогу створити новий освітній простір.Дуже зручно для навчання.
7.06.2016 @ 21:08