ВІЗУАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ В СЕРВІСІ BLENDSPACE

 

В статті розкрито можливості Інтернет-сервісу Blendspace та особливості роботи з його інструментами, наведено приклади практичного застосування сервісу для створення ІКТ-супроводу уроку, дистанційного курсу, реалізації технології «перевернутого класу» тощо.

 

 

Сервіс Blendspace (https://www.tes.com/lessons) – зручний інструмент для створення електронного супроводу уроку, заняття або дистанційного курсу.

Він дає можливість зібрати «в одному місці» необхідні ресурси для уроку/заняття/дистанційного курсу: тексти, відео, зображення, веб-сайти, google документи, вбудувати потрібні файли та он-лайнові вправи, створити вбудований в середовище опитувальник у вигляді вибору правильної відповіді.

Створений урок  можна розмістити у себе в блозі, отримавши відповідний код, створити до уроку QR-код, який можна надіслати, розмістити в соціальних мережах.

Важливо, що організовано зворотній зв'язок з учнями. Виконуючи завдання, вони можуть писати коментарі та розміщувати посилання на виконані роботи.

Вчитель може створити класну кімнату, занести туди учнів і стежити за статистикою виконання завдань.

Реєстрація в сервісі відбувається як "Вчитель" або як "Студент/учень", при цьому в другому випадку, щоб отримати доступ до ресурсу, необхідно ввести код класу. Статистику можна переглянути по класу, по окремому ресурсу, навчальному модулю в цілому.

 

1.     Початок роботи з сервісом.

Щоб розпочати роботу в сервісі необхідно пройти реєстрацію (можна ідентифікуватись через аканти в соціальних мережах – Google, Facebook).

Після входу під власним акаунтом на екрані з’явиться стартова сторінка вашого профілю (Рис. 1):

Рис. 1

З допомогою посилань меню можна відкрити таблицю власних уроків, перейти до списку створених вами класів/груп, переглянути галерею створених іншими користувачами уроків за галузями знань.

Якщо переглянутий урок вам до вподоби, його можна закласти у власні вправи, відредагувати за власним розсудом. Для цього треба клацнути по кнопці  – урок буде відображуватись і в таблиці ваших уроків.

 

2.     Створення нового уроку.

Для створення власного нового уроку клацаємо по кнопці .

Розгортається сторінка (Рис. 2):

Рис. 2

У верхньому горизонтальному меню можна обрати:

  • вигляд таблиці уроку;
  • тему таблиці (колір або відтінки сірого).
  • запуск уроку на виконання в режимі повного екрану та організації взаємозв’язку через поле коментарів:
  • вивід на друк матеріалів уроку:
  • посилання  за замовчування вказує на відсутність обраної предметної області, яку можна обрати з випадного списку.

 В бічному (справа) горизонтальному меню можна обрати потрібні для уроку ресурси:

 
  • відео з Youtube
  • пошук в Google
  • пошук у Flickr
  • пошук у Gooru
  • вставка посилання на веб-сторінку
  • вбудування файлу
  • вставка файлу з хмарного сховища Dropbox
  • вставка файлу з Google-диску

За допомогою кнопки  можна налаштувати керування уроком, зокрема можливістю додавати коментарі (встановити/зняти прапорець) та статистикою перегляду уроку (Рис. 3):

Рис. 3

Основним робочим полем для створення уроку є таблиця, до комірок якої, власне, і додаються потрібні об’єкти.

Над таблицею – поле для введення назви уроку:

До кожної комірки можна перетягти потрібні ресурси просто з правої  додаткової панелі ресурсів або вставити текст через спливаюче вікно.

За допомогою текстового вікна можна вставити не лише текст, відформатувати його, а й таблицю, посилання на певний сайт (ресурс).

Вбудувати за допомогою html-коду потрібну інтерактивну вправу, онлайнову презентацію, тест тощо можна, клацнувши по кнопці , вставити в текстове поле скопійований код і натиснути клавішу . В результаті в комірці відобразиться вікно вбудованого ресурсу.

 За допомогою кнопки  можна додати до шаблону уроку опитування, шаблон якого складається із запитання та можливістю вибору однієї відповіді. Після завершення правильна відповідь зафарбовується в зелений колір, неправильна – в червоний і перекреслюється.

3.     Робота з класами.

Для створення нового класу/групи клацаємо по кнопці  у розділі My Classes (Рис. 4):

Рис. 4

При створенні кожен новий клас отримує свій 4-значнй код, який потім вводиться для роботи з уроком.

Учні класу (учасники групи) повинні в свою чергу зареєструватись в сервісі Blendspace.

Щоб відкрити урок для учнів (учасників групи) необхідно клацнути на кнопку . У випадному вікні потрібно обрати клас, для якого призначено урок (Рис. 5):

Рис. 5

Поділитись уроком можна і в інший спосіб: надіслати посилання на електронну скриньку, поділитись через соціальну мережу, надіслати QR-код, вбудувати у власний блог або сайт.

Учні з власного аканту можуть перейти до списку уроків, які запропонував їм вчитель.

Для перегляду активності учнів/учасників потрібно клацнути на кнопці  та обрати опцію  або клацнути на кількість переглядів в рядку проти даного уроку. Обираємо у списку потрібний клас/групу.

На екрані з’являється статистичний звіт активності по уроку в даному класі, де можна переглянути кількість оцінювань (likes), коментарів (comments), звернень за допомогою (help requests) та результатів опитування (quizzes) (Рис. 6):

Рис. 6

При виборі необхідних даних можна переглянути активність по кожному розділу уроку (рис. 7):

Рис. 7

Приклад: «Урок узагальнення і систематизації знань з курсу математики 5-6 класів» (https://www.tes.com/lessons/eZYKeI1bb8Yv2g/5-6) (Рис. 8):


Рис. 8

7 комментариев

Комментарий от: Ольга Таровик [Посетитель]
Ольга ТаровикДякую Ірино Семенівна. Ви як завжди перші у всьому. Дуже цікава стаття і цікавий ресурс, який дозволяє весь матеріал уроку об'єднати в одне ціле. Успіхів Вам!
7.06.2016 @ 23:19
Комментарий от: Аман Ірина [Посетитель]
Аман ІринаДякую! Дуже приємно, що моя праця приносить користь колегам.
8.06.2016 @ 20:59
Комментарий от: Ірина Маранська [Посетитель]
Ірина МаранськаДякую, що не втомлюєтеся відкривати нове. Чудова покрокова інструкція завдяки якій незбагненне стає зрозумілим. Дякую за статтю. Спробую і я використати пропонований сервіс.
8.06.2016 @ 22:09
Комментарий от: Ірина Аман [Посетитель]
Ірина АманНатхнення, Вам, пані Ірино! Цікавих розробок!
9.06.2016 @ 11:25
Комментарий от: Марина Лютинська [Посетитель]
Марина ЛютинськаВелике спасибі, Ірино Семенівно, за змістовну статтю з покроковою інструкцією, обо'язково використаю у власній роботі. Успіхів Вам та натхнення!:)
9.06.2016 @ 14:14
Комментарий от: Ірина Аман [Посетитель]
Ірина АманДякую, Маринко! Більш детальний опис (з усіма кнопками) на блозі: https://blog-amanis.blogspot.com/p/blog-page_3412.html
Творчої відпустки! ;)
9.06.2016 @ 19:56
Комментарий от: Тикул Ольга [Посетитель]
Тикул ОльгаДякую за інформацію про цікаву програму. З легкістю створила декілька уроків з хімії.
6.07.2016 @ 14:23