ПРАВА ДИТИНИ В ІНТЕРНЕТІ,

 З УРАХУВАННЯМ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ.

 

 

В даній роботі можна ознайомитися з правами  дитини в Інтернеті.

Розглядаються вікові особливості дитини при залученні її в інформаційне середовище з поетапним  формування в неї правил користування  даним ресурсом.

 

  Хоча доступ до Інтернету на даний момент офіційно не визнаний як право людини, він розглядається як умова реалізації прав людини. Вони відносяться як до оффлайн, так і до онлайн простору. Ніхто не повинен бути об’єктом незаконного втручання в здійснення прав людини до основних свобод під час перебування в Інтернеті. Незважаючи на те, що віртуальний простір здається нереальним і неконтрольованим, це не означає, що  це простір для порушень прав людини. Від самих користувачів здебільше залежить безпека цього простору.

  Сучасних дітей по праву називають комп’ютерним   поколінням , адже  комп’ютер та Інтернет давно став для багатьох якщо несенсом життя, то важливою його складовою . Діти мають право висловлювати свої погляди, брати участь у житті суспільства і прийнятті рішень, які торкаються їхніх інтересів, через використання Інтернету та інших ІКТ. Це  право повною мірою поширене на Інтернет без будь-якої дискримінації за будь-якими ознаками, в тому числі за ознаками расової приналежності, етнічного походження, кольору шкіри, статі, мови, релігійних, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майна, інвалідності, народження  чи іншого статусу. Дітям потрібно надавати відповідну інформацію, в тому числі через соціальні мережі, ЗМІ, про те, які можливості вони мають для реалізації власних прав. Вони мають бути повною мірою проінформовані про масштаби своєї участі, зокрема, про відповідні обмеження, очікувані та фактичні результати участі, а також про те, яким чином була врахована їхня думка. Вчителі, вихователі та батьки повинні їх навчати і надавати інформацію,   при цьому приділяючи  належну увагу  їхньому  віку, зрілості та рівня розуміння. З урахуванням віку дитини вона має право на особливий захист і консультування при користуванні Інтернетом. Це означає:

  • Право на вільне вираження  своїх поглядів та участь у  житті суспільства, у вирішенні питань , які торкаються твоїх інтересів ;
  • Отримувати інформацію  мовою, що відповідає вашому віку;
  • Знати , що контент, який ви створюєте в Інтернеті, або контент про вас, що створюється іншими Інтернет- користувачами, може ставати доступним у будь-якому куточку світу і завдавати шкоду вашій гідності, безпеці, приватному життю або іншим чином шкодити вам та вашим правам у цей час або на наступних етапах вашого життя. На ваш запит такий контент повинен бути вилучений або видалений протягом короткого періоду часу;
  • Отримувати чітку інформацію про те, який онлайн-контент та поведінка є незаконними;
  • Повинен надаватися спеціальний захист від втручання у ваше фізичне, психічне та моральне благополуччя, зокрема, захист від сексуальної експлуатації та насильства в Інтернеті та від інших форм кіберзлочинності.

Правоздатність  людина набуває з моменту народження і ніхто не може її цього позбавити але потрібно враховувати , що дитина отримує повну дієздатність  в 18 років, а до цього періоду батьки несуть за нею відповідальність. Тому на них в першу чергу  покладений обов’язок ознайомлення дітей  з правами та правилами , які вони мають застосовувати  при  користуванні Інтернетом .

  Правила  стосовно  Інтернету у дітей виробляються вже під час перших відвідувань. Діти дошкільного віку намагаються дотримуватися встановлених

 батьками правил, то це не лише впливає на їх виховання, а й сприяє розвитку користувацьких навичок.

  Діти віком до 7 років не завжди можуть розуміти розміщену в Інтернеті інформацію, зокрема відрізняти корисну інформацію від некорисної, наприклад, фактичний вміст від реклами. Діти часто не не бачать різниці між використанням Інтернету або ігор та створенням малюнків на комп'ютері. Батьки повинні допомагати своїм дітям знаходити підходящий матеріал.

Потрібно встановити правила користування комп’ютером дітьми до 7 років та пояснити, які права вони можуть мати користуючись інформаційним середовищем.До таких правил може відноситися:

  • Обмеження часу проведеного за компютером;
  • Постійний доступ до комп’ютера дорослих;
  • Доступ обмежується знайомими сайтами чи створюється персональне операційне середовище .

  Від 7 до 9 років діти  використовують Інтернет не лише вдома, а й у друзів та у школі.  Вони вже можуть розуміти побачене,  однак вони не вміють користуватися матеріалом, який пропонує Інтернет, зокрема матеріалом (зображеннями, текстами або звуками), який не відповідає їхнім віковим особливостям. Щоб допомогти своїм дітям, батьки можуть поділитися власними думками та досвідом щодо використання Інтернету, це може допомогти  їм стати відповідальними і спроможними працювати самостійно і безпечно в онлайні. Але даний вік ще потребує нагляду та контролю з боку батьків під час використання Інтернету. Потрібно виробити правила щодо використання Інтернету дітьми, а потім коригувати їх у міру дорослішання дітей:

•  Вдома використовувати у присутності батьків;

•  Звернення за дозволом батьків, перш ніж розмістити особисту інформацію;

•  Адреса електронної пошти, використовувана у цьому віці, має бути спільною сімейною адресою електронної пошти.

•  Створення облікового запису для дитини з обмеженими користувацькими правами - це  допомога їй навчитися використовувати комп'ютер самостійно.

  Школярі від 10 до 12 років, вже знають, як використовувати Інтернет у різних цілях. Батьки можуть підтримати свою дитину, ознайомивши із сайтами, якими користуються їх діти.   Це дає  змогу батькам і дітям обговорювати сайти, які є надійними і заслуговують на довіру, а також де можна знайти достовірну та якісну інформацію. Все  ще потрібен контроль з боку батьків , хоча певна частина дітей вважає ,  що це  призводить до  обмежень  або незадоволення    їхніх потреб. Батьки мають домовитися з дітьми про те,  що їм дозволено робити в Інтернеті, а  що є забороною ,  не порушуючи прав дитини:    

  • Батьки повинні розповідати їм про безпечне спілкування в чатах або IRC, а також слідкувати за тим, як їхня дитина спілкується в онлайні.
  • Узгодити  з дітьми, яку особисту інформацію вони можуть розміщувати, а також розкажіть їм про ризики, пов'язані з розкриттям такої інформації.

  Від 13 до 15 років Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості тримаючи  у секреті те, що вони роблять в Інтернеті, особливо якщо батьки раніше не цікавилися, як їхня дитина використовує мережу. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість батьків у тому, що робить дитина в Інтернеті тому правила продовжують діяти:

• Поради  у розміщення особистих даних в онлайні;

•  Інформувати дітей,  що вони несуть відповідальність за те, що вони публікують в онлайні, включаючи їхню особисту інформацію або інформацію, яка може бути незаконною;

• Звернення  уваги , хто та людина, з якою їхня дитина познайомилася в онлайні та збирається зустрітися.

  Інтернет-користувачі, повинні мати можливість безпечного користування Інтернетом,  при цьому повинна бути забезпечена належна повага до їхнього особистого життя.

 

 

Бібліографія.

  1. http://old.mon.gov.uа
  2. http://disted.edu.vn.ua
  3. http://www.academia.edu

 

 

Великант Людмила Анатоліївна вчитель історії

Петрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ степенів

 Петрівської ради Кіровоградської області

2 комментариев

Комментарий от: Олена Насипайко [Посетитель]
Олена НасипайкоДякую за цікавий матеріал. Така інформація про дифернціацію правоздатності дітей в Інтернеті буде дуже цікавою та корисною не лише для дітей, а й для батьків, котрі повинні слідкувати за тим, чи раціонально їхня дитина використовує Інтернет.
7.02.2017 @ 17:38
Комментарий от: Ольга Таровик [Посетитель]
Ольга ТаровикПогоджуюсь з вами Людмила Миколаївна, що формування поняття "безпека" дітей в першу чергу залежить від батьків, які на жаль, сьогодні не досить інформованні. Адже перше знайомство з Інтернетом діти отримують ще в дошкільному віці. Тому даний матеріал є дуже корисним і для батьків, і для вчителів, який можна використати для інформування на батьківських зборах. Дякую за змістовний та цікавий матеріал
7.02.2017 @ 21:26