Буртовий Сергій Вікторович

Буртовий Сергій Вікторович

2.06.2014 | от admin [mail] | Рубрики: Без рубрики

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЙ ОНЛАЙНОВА ВЗАЄМОДІЯ ОСВІТЯН

 

У тезах розглядаються сучасні Інтернет-комунікації які дозволяють авторам-розробникам електронних засобів навчання створювати навчальний контент орієнтований на використання лише в мережі Інтернет з ефективними інструментами подальшої онлайнової взаємодії освітян.

Теорії  конективізму та персональних навчальних середовищ, сьогодні, є дуже актуальними. Сучасні тенденції Інтернет-комунікації та різноманітні сервіси Веб 2.0, надають можливість учителям самостійно створювати свій навчальний контент, дають змогу редагувати його в подальшому, управляти зв’язками між матеріалами віртуальних вчительських спільнот. Така онлайнова взаємодіяосвітян характеризується підвищеним рівнем комунікації, координації та включення вчителів у процес використання та створення нових електронних засобів навчання,  а також доповнення та редагування вже існуючих. Всі користувачі так званих віртуальних освітянських спільнот мають можливість розміщувати інформацію (текстову, мультимедійну) у всесвітній мережі Інтернет та використовувати, поліпшувати, оцінювати, коментувати інформацію своїх колег. Сьогодні автори-розробники електронних засобів навчання намагаються враховувати сучасні тенденції Інтернет-комунікацій. Багато електронних засобів навчання вже орієнтовані на використання лише в мережі Інтернет з ефективними інструментами онлайнової взаємодії.

Сьогодні в Україні сучасними Інтернет-комунікаціями   користуються більше 15 млн. жителів. Україна, за швідкістю Інтернету, займає 28 місце (перше місце - Південна Корея). Усього ж компанія (pingdom.com) зазначає дані по 50-ти країнам світу з даними про Інтернет-користувачів. Країни Азії,займають першу позицію за швидкістю Інтернету, а другу і третю позиції поділили між собою такі країни як Гонконг та Японія. Середня швидкість каналів доступу до мережі Інтернет у світі - 1,8 Мбіт в секунду. Наша країна має кращі показники - 2,28 Мбіт/сек, найкращій результат - 16,63 Мбіт/сек.) (джерело - http://ezn.in.ua/).

Автори розробники сучасних електронних засобів навчання, вже сьогодні усвідомлюють що майбутнє електронних засобів навчання за Інтернет-технологіями. На сьогоднішній день в мережі вже є величезна кількість різноманітних Інтернет - сервісів, які уже активно працюють у цих напрямках. Наприклад, популярний у багатьох країнах Інтернет - ресурс (www.yteach.com), на якому є величезна кількість електронних засобів навчання з таких предметів, як математика, географія, біологія, хімія та інші, працюють лише за наявності програми браузера (яка є на кожному комп'ютері) та доступу до мережі Інтернет. Після нескладної реєстрації на ресурсі користувач отримує доступ до віртуальних, мультимедійних навчальних продуктів, які раніше (до появи сучасних Інтернет-технологій) були доступні лише на локальній машині користувача після попередньої інсталяції програмного продукту. Зараз користувачу потрібен лише комп'ютер з доступом до мережі Інтернет і зареєстрований попередньо акаунт на Інтернет-ресурсі.

Подібні електронні засоби навчання у мережі Інтернет учитель має можливість створити самостійно, використовуючи сучасні інструменти соціальних сервісів Веб 2.0 :

  • використання відкритих, безкоштовних і вільних електронних навчальних ресурсів. У результаті поширення соціальних сервісів у мережевому доступі накопичується величезна кількість матеріалів, яка може бути використана з навчальною метою. Мережеві спільноти обміну знаннями можуть поділитися своїми колекціями цифрових навчальних об'єктів і програмними агентами з освітою;
  • самостійне створення мережевих електронних засобів навчання. Нові сервіси соціального забезпечення радикально спростили процес створення цифрових навчальних об'єктів, дидактичних матеріалів, тестових завдань та подальшу їх публікацію в мережі. Кожен вчитель та учень (за потребою) може одержати доступ до цифрових колекцій спільноти або формувати власний мережевий контент;
  • освоєння інформаційних концепцій знань і навичок. Інформаційні додатки відкривають нові можливості для діяльності вчителів, що не володіють спеціальними знаннями з інформатики: пошук потрібної інформації, створення та редагування власних цифрових об'єктів, текстів, фотографій, програм, аудіозаписів, відеороликів;
  • спостереження за діяльністю учасників спільноти, постійне спілкування, обмін досвідом.

 

Сьогодні автори-розробники електронних засобів навчання обов'язково повинні враховувати сучасні тенденції Інтернет-комунікацій та можливості онлайнової взаємодії користувачів мережі. 


Сергій Буртовий, завідувач кафедри теорії і методики середньої освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»

Permalink

1 комментарий

Комментарий от: Ірина Бондар [Посетитель]
Ірина БондарДійсно, технології розвиваються дуже швидко, а вчитель повинен бути на крок попереду від учнів в опануванні нових технологій. Створення навчальних засобів з допомогою інтернет-сервісів дає можливість використовувати планшет на уроках. Дякую за статтю.
11.06.2014 @ 08:06
Декабрь 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
powered by b2evolution